zaterdag 10 maart 2012

Einde kuur; en Alie niet fit.

Ik heb Albert de afgelopen week niet vaak gezien. 's Morgens bij het opstaan en 's avonds in bed, voor de rest had mijn mannetje een drukke week. 
Dat had grotendeels te maken met de opening van Road Sign in Almelo. Onze tweede buurman mag dat zíjn project noemen en om die reden, is Albert hierbij betrokken geraakt.
Er moest de afgelopen weken ontzettend veel gebeuren en geregeld worden; flyers, nieuwe visitekaartjes en een zogenaamde rolbanner moest er komen.

Albert vertrok die dinsdagochtend om eerst Miss Nederland Jill op te pikken, alvorens ze met hun tweeën richting Almelo reden.
Ik werd die dag verzorgd door mijn moeder.
Ik hoefde maar te sms'en zodra ik wakker was, ze zou meteen komen. En dat deed ik dus.
Een heel lekkere dag had ik niet. Óf het nu de bijwerkingen van de antibioticakuur waren of dat er toch iets anders speelde, ik wist het niet, maar het was geen fijne dag om grotendeels alles zélf te moeten doen. Zonder de hulp van mijn 'mantelzorger' Albert.

Albert heeft een leuke dag gehad, dat is een ding wat zeker is.
Hij heeft veel mensen gezien en ontmoet en kan dus terug kijken op een geslaagde dag. Overigens geld dat ook voor onze tweede buurman.
Maar met mij ging het ook woensdag nog steeds niet top. En ik kon en kan er nog steeds mijn vinger niet op leggen.
Ik ben nu gestopt met de kuur, maar het hoesten is juist in alle hevigheid terug gekomen. Dat gepaard gaat met een pijnlijke borstkas en veel, heel veel sputum.
Ik moet zeggen dat het me wel een beetje zorgen baart. Dít zou natuurlijk nou nog niet moeten gebeuren. Ik zou op z'n minst drie maanden zonder kuur moeten blijven, en in redelijk goede CF-gezondheid bedoel ik.
Ik heb overigens geen koorts, dat heb ik wel al kunnen constateren, maar het hoesten mat me af en dat het pijn doet vind ik ook niet erg fijn.
Juist op een moment dat er weer eens iets leuks op het programma staat. Een gezellige avond met wat buurtgenoten bij de plaatselijke voetbalvereniging en zondag de zevenentwintigste verjaardag van mijn broer.

Voor nu hoop ik dat het allemaal 'toeval' is en dat mijn lichaam zich op wonderbaarlijke wijze zal herstellen. Laat dit alsjeblieft geen staartje krijgen......

2 opmerkingen:

  1. Hè Alie, bah wat balen! Misschien maandag toch maar weer een belletje richting Groningen voor overleg? Geniet nog even van je weekend en ik duim met je mee voor een klein wondertje. Je verdient het!
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Mara. Ja ik heb ook besloten dat ik morgen naar Groningen bel. Ik had mezelf eerst nog wijsgemaakt dat ik het nog wel tot woensdag kon afkijken. En dan in de hoop dat het alsnog beter zou gaan, maar tja; ik moet nu zeggen dat ik me dus écht niet lekker voel. Woensdag red ik niet, dus morgen maar aan de bel trekken.
    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen