zondag 22 mei 2011

Daar ben ik weer........

Na ruim vijf weken van afwezigheid heb ik besloten tóch maar weer eens een blog te schrijven.
Over mijn afwezigheid kan ik eigenlijk maar één ding zeggen; ik vind deze vorm van bloggen, tot nu toe, best wel tegen vallen. Dít vergelijk ik uiteraard met het bloggen via mijn Hyvesaccount.
Daar zie je gelijk hoeveel mensen je blog hebben gelezen en is het ook vele malen makkelijker voor de lezers om te reageren. En dan hoeft het niet eens een geschreven reactie zijn.
Ik merk uit de reacties op Hyves dat de mensen mijn blogs via Hyves veel liever lezen en dat niet iedereen de weg naar deze web-log kan vinden.
En dat vind ik uiteraard erg jammer.
Misschien is het ook mijn ijdelheid. Ik vind het heerlijk om complimentjes te horen en als je dat via de ene blog wél krijgt en via de andere niet, is de keuze nu eenmaal snel gemaakt. Toch?? Daar ben ik geen uitzondering op de regel in lijkt me.

De afgelopen vijf weken is er veel gebeurd.
We hebben in de tussentijd Koninginnedag gehad én het HUWELIJK van 2011. Dat van prins William en zijn Kate.
Dodenherdenking en vijf mei. De verjaardagen van zowel mijn opa (zesentachtig) als prinses Máxima (veertig), en mijn zwager Edwin (achtendertig). Zowel Pasen als moederdag hebben we voorbij zien komen én zelf ben ik tien dagen geleden met een infuuskuurtje begonnen.
En ik ben eerlijk genoeg om te stellen dat ik ook 'net op tijd' begonnen ben. Dat had beslist geen week langer moeten duren. Voor een ieder die het nog niet weet; het was uiteindelijk Albert die de knoop voor mij heeft door gehakt. Zelf ben ik nogal van de struisvogelpolitiek; zal ik wel, zal ik niet.... Wat er uiteindelijk nog wel eens voor gezorgd heeft dat ik zo ziek was, dat je het dan gewoon van heel ver moet halen voor je weer enigszins het hoofd boven water hebt. En dat is bepaald niet bevorderlijk voor je longen op de lange termijn. Dus als het even kan; niet te lang wachten met het starten van een kuur.
Helaas voel ik me vaak zo ellendig van de bijwerkingen die een antibioticakuur met zich meebrengt, dat het niet zo makkelijk is om je dáár over heen te zetten. Wat er dus bijna automatisch voor zorgt dat ik toch altijd wel tot het uiterste wacht met dat gehate belletje naar het ziekenhuis.
We zijn nu precies tien dagen verder en als je me vraagt hoe het nu staat, zeg ik; "mwahh, het gaat....." Ik vind dat ik nog best wel benauwd ben tijdens inspanning. En dat ik ook nog steeds erg 'vol' zit met vieze sputum (slijm).
Als ik de kuur nu een cijfer zou moeten geven zou ik zeggen; een 5 of een heel magere 6.
Ik heb voor aanstaande woensdag officieel een afspraak in Groningen staan. Maar gisteravond opperde ik dat dat nu toch niet bepaald handig is. De kuur is immers nog niet klaar. Ik doe er beter aan om morgen naar de longpoli te bellen en de afspraak twee weken te verzetten. Dan ben ik én klaar met de kuur én hopelijk kan je dan ook goed beoordelen hoe nu eigenlijk de stand van zaken is.
Natuurlijk ga ik ervan uit dat ik me dan beter voel, dat de benauwdheid is afgenomen en dat de sputumproductie weer normaal is.
Vooralsnog ga ik gewoon nog even door met kuren. En doe ik m'n uiterste best om op te knappen.

Verder gaat het hier in Valthermond goed.
Albert heeft een hele drukke periode achter de rug want de opdrachten voor familieportretten rolden, in verband met moederdag, één voor één binnen.
Deze maand heeft hij ook weer z'n eerste trouwreportage van dit jaar. En wel aanstaande dinsdag.
Het aanstaande bruidspaar woont in Duitsland en afgelopen zaterdag is Albert naar hen toe geweest om de zaken goed met elkaar door te nemen.
Ik kan zien dat hij zich op de bruiloft verheugd. Vooral het idee dat de trouwauto een gifgroene VW Kever is en dat het bruidspaar daar een bloemstuk op krijgt met paarse accenten vind hij spannend. Zélf zou ik enorm van deze kleurencombinatie schrikken, maar hij wrijft zich in zijn handen en is alleen maar reuze benieuwd hoe hij dit zo mooi mogelijk op de gevoelige plaat gaat vastleggen. Waarschijnlijk is dit ook DE fotograaf in hem; uitdagingen aangaan.
Onlangs kreeg hij een mail van een bruidspaar in spé die volgens de Hindoestaanse traditie gaan trouwen. Dat wil zeggen; de Hindoestaanse bruiloft zal dan dít jaar plaatsvinden en de Nederlandse bruiloft (dus voor de wet) volgend jaar.
De bruid to be mailde Albert hoeveel hij voor een paar uur fotografie vroeg.
Helaas heeft hij tot op dit ogenblik nog niets meer van het paar gehoord, maar ook dát had hem een leuke uitdaging geleken. En dáár kan ik me dus alles bij voorstellen.
Wie weet neemt één van de echtelieden nog contact op en anders is het gewoon jammer en komt er hopelijk ooit in de toekomst nog een dergelijk soort huwelijk dat hij wél mag bijwonen als fotograaf.
Deze week is het een doorsnee huwelijk en zeg nou zelf; daar is toch ook niks mis mee.....????

5 opmerkingen:

  1. Hoiiii ALie ik ga het proberen om te reageren want ook ik vind het hier lastig maar wil je toch een complimentje geven hier hihi ,wij hebben net de BBQ aan gehad maar jee wat een woei ,gisteren was lekkerder geweest maar toen moest ik werken ,had er 14 en was om 6 uur begonnen dus ja dan gaat het niet he

    Ook nog grapjes met een paar oudjes gemaakt omtrent het einde der tijden ,van zou U de toffeltjes niet aan doen wie weet hoe koud het boven is enz hahaha

    IK hoop dat het magere 6je snel een dikke 8 wordt hoor een 10 zal het nooit echt zijn he ,waardeloos hoor weer een kuur komt toch telkens weer terug he ,zou het ook doen hoor de afspraak verzetten heeft nu toch weinig zin lijkt mij

    IK heb vrijdag een lang week-end geboekt met PInksteren we gaan naar Klein VInk in Arcen,Rob kan lekker vissen bij het huisje en Luna zwemmen en ik een boek lezen en nu maar hopen op zon he

    Als de zon lekker schijnt zie ik jou altijd in je zwembadje zitten hoop dat je er snel weer in kan hoor ,maar een hittegolf hoeft voor mij ook niet ,wat wonen jullie schitterend zeg !

    Rob heeft het erg druk financieel ging het niet zo lekker de laatste 2 jaar maar nu loopt het weer aardig nu maar hopen dat het zo blijft want ik kneep hem wel hoor de kids werken er ook dus ja

    Wat leuk voor ALbert een trouwreportage he maar zo,n gifgroene auto doet mij teveel aan een kikker denken en dan nog paarse bloemen er op brrrrrrr

    Nou ALie ik ga eerst eens proberen dit te plaatsen nu voor alles weg is .
    dikke xxxxxxxxxxx he gr Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Nancy, voor je lieve woorden.
    Heel knap dat het je gelukt is te plaatsen hoor. Zo éénvoudig is het ook niet. Mijn moeder kan er ook niet bepaald mee overweg.
    Wat dat betreft is de Hyves-blog toch wel wat gemakkelijker.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk Alie,een blog op je hyves is zo gelezen en hier moet je én aan denken én dan ook lezen.Hyves zit al standaard in je geheugen geprogrammeerd en in de pc natuurlijk.Maar de aanhouder wint toch. Het is wat je zelf wilt en als dit niet loopt...ach dan heb je altijd je hyves nog.Ik hoop dat je je gauw weer de '' oude Alie '' voelt.Wat betreft de trouwreportage die Albert moet doen...GEWELDIG. Een hele uitdaging,gifgroen/paars, wordt vast erg mooi en apart. Ik hou wel van zoiets(voor een ander dan he ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve alie,

    Vanuit onze zonnige tuin even een berichtje van mij. Ten eerste wil ik zeggen dat ik natuurlijk van harte hoop dat de kuur van een mager zesje, gauw naar een flinke negen gaat! Helaas heb ik geen geheim ingrediënt wat ik je toe kan sturen (wist ik het maar...), maar heel veel aan je denken helpt wellicht ook.
    Ten tweede denk ik dat een blog een omslag bij je lezers, maar dus ook bij jezelf vereist. Mensen checken nu eenmaal vaker hun Hyves en doen soms ook wat moeilijker als ze opeens een blog moeten gaan volgen. Het is echter geen heilig moeten en je kunt ook altijd je blog opheffen toch?
    Mij bevalt het erg goed. Temeer omdat veel mensen uit mijn netwerk niet eens Hyves hebben (denk hierbij ook aan de 'ouderen'), maar wel internet en dus mijn blog volgen. Erg leuk! Ik vind het fijn dat ik gelezen word. Dat merk je niet zozeer aan je reacties, alswel aan de teller. En dat is voor mij genoeg.
    Maar ieder voor zich alie! Je vindt er vanzelf weer je weg in!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Alie, moet eerlijk zeggen dat ik er niet altijd aan denk om te checken of je een nieuwe blog hebt maar dacht nu toch eens kijken en ja er staat er eentje! Ik heb geen hyves dus dat maakt voor mij niet uit. Ik volg de meeste blogs via Cfcafe, dan zie je meteen de nieuwste blogs staan maar jij staat er (nog) niet tussen.
    Vervelend dat je weer een kuur hebt zeg, en ik snap precies dat uitstellen van het telefoontje naar de arts, daar ben ik ook erg goed in..
    Veel beterschap!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen