maandag 27 augustus 2012

Bizarre wereld....

Soms gebeurt er iets, of lees je dingen, waar je vraagtekens bij zet. En soms gebeurt dat zo vaak in één week dat je je afvraagt of de wereld niet gewoon knettergek is geworden....

Het eerste waar ik gewoon niet over uit kan, is de ellende die je de afgelopen weken over het Vu medisch centrum leest en hoort. Ik vraag mij écht af hoe professioneel de staf van dit ziekenhuis is. Ik val van de ene verbazing in de andere. Als het ooit zo'n rommeltje in het UMCG gaat worden, ben ik weg....!!!
Je zal er maar patiënt zijn zeg. Niet normaal toch??
Ik heb dan ook erg te doen met die twee artsen die nu thuis zitten. De één verplicht omdat hij niet meer welkom is, als klokkenluider. De ander is ziek, maar naar ik aanneem is de reden van zijn ziekzijn de ellendige sfeer die op dit moment in het ziekenhuis hangt.
Ik vind het treurig dat volwassen, hoogopgeleide mensen er zo'n puinzooi van maken.
Nog erger vind ik het voor de gedupeerde patiënten, die nu niet weten waar ze aan toe zijn. Want het ziekenhuis schijnt ook een communicatieprobleem met hun patiënten te hebben...:-(

Naast die treurnis in Amsterdam las ik vandaag op Nu.nl dat er in Alaska een man overleden is na een grizzly aanval. De beer was schijnbaar lekker aan het eten en hoewel het park voorschrijft om de dieren niet binnen de 400 meter te benaderen heeft de ongelukkige berenliefhebber dit advies naast zich neer gelegd. De foto's die hij van de beer heeft gemaakt zijn waarschijnlijk op een afstand van 50 meter gemaakt. Zo dichtbij dat hij de beert geïrriteerd heeft waarschijnlijk. De rugzak en bebloede kledingstukken zijn later door andere toeristen terug gevonden.
Maar nu komt het wrede en in mijn ogen ook belachelijke in dit verhaal; het park heeft de grizzlybeer die dit alles op z'n geweten heeft, doodgemaakt.
Dít is dus weer zo'n voorbeeld waarbij ik me achter m'n oren krab en niet goed begrijp waar deze onzinnige reactie vandaan komt. De man doet iets gevaarlijks, men mag aannemen dat hij wist dat grizzlyberen geen teddyberen zijn, moet die domheid met de dood bekopen (wat sneu voor hem is, maar eigenlijk heel logisch in dit verhaal is) en de beer word naar de andere wereld geholpen. Is dat niet de omgekeerde wereld??
Misschien dat ik zo fel reageer omdat ik een groot dierenliefhebber ben en het te zot voor woorden vind dat een 'onschuldig' dier moet boeten voor de stomheid van de mens.

Weer een ander verhaal is de witte onderbroek van Elvis Presley die in september onder de hamer zal gaan. De ongewassen onderbroek, compleet met vlekken is ingelijst en men schat (of hoopt) er een bedrag van 10.000 pond (ruim 12.000 euro) voor te kunnen vangen. Bing, bing; KASSA...!!!
Met andere woorden; ergens loopt er iemand op deze aardkloot rond (en waarschijnlijk wel meer dan ééntje) die voor een absurd bedrag, de vuile onderbroek van The King wil kopen. Ik gruwel bij de gedachte dat er iemand een dergelijk voorwerp aan de muur in zijn woonkamer zal ophangen. Wat een gorigheid, ook al is die gorigheid van Elvis. Bah, bah, bah.

En dan een ander verhaal waar ik juist enorm om gelachen heb. Een echtpaar uit Nieuw Zeeland had ruzie gekregen omdat het huisdier van de vrouw, een varken, zijn motorzaag had vernield. Waarop de woedende man zijn vrouw had bekogeld met een struisvogelei. De vrouw liep een kneuzing aan haar borst op. De verklaring van de man was dat hij dacht dat zijn vrouw het ei wel zou vangen......
De rechter besliste dat de 46-jarige man zes maanden de cel in moet omdat hij het ei als wapen heeft gebruikt. En hoewel dit natuurlijk belachelijk klinkt heb ik meteen een beeld voor ogen en lig ik dubbel bij het lezen van dit opmerkelijke verhaal.
Maar ook hier weer; wat een zot verhaal.
Zeg nu zelf; we leven toch in een bizar, rare, wereld????


2 opmerkingen:

  1. Hoi Alie,
    Na ons Whats appje, keek ik weer eens op je blog en ik zie nu pas dat je al weer heel veel berichten geschreven hebt! Op mijn eigen weblog en op cf-café staat jouw bericht van 30 juli als laatste bericht. Er wordt dus geen melding meer gegeven van nieuwe berichten. Heb je misschien per ongeluk ergens iets uitgeschakeld?
    Vandaar dat ik je ook vroeg of je niet meer schreef? Ik klik namelijk altijd door vanuit cf-café of vanaf 'gewoon Mara'.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals je ziet is het gelukt Mara. 'k Ben na jou berichtje gelijk aan het 'klussen' geslagen. 'k Moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds niet weet wát ik precies heb gedaan, maar ik ben in ieders geval weer in de ether.

    BeantwoordenVerwijderen