dinsdag 8 mei 2012

Cadeautje voor mezelf

Soms moet je jezelf eens verwennen en dat heb ik gedaan. Ik heb mezelf op een nieuwe fotocamera getrakteerd. Een klein, handzaam cameraatje dat je zo in je zak kunt steken. 
Drie jaar geleden had ik van Albert een cameraatje gekregen. Een mooie roze, die ik juist vanwege de kleur, onweerstaanbaar vond. Alléén maakte dit cameraatje geen scherpe foto's. En dát is natuurlijk wel een vereiste. Meer nog dan de kleur.  
Ik nam dat cameraatje mee naar Scheveningen, want daarvoor had ik hem gekregen en knipte er wat op los. Albert had tevens zíjn camera mee genomen en achteraf bleken die foto's veel scherper te zijn. 
Het roze cameraatje werd in de kast gelegd en daar bleef hij liggen. 
Ik kreeg vervolgens Albert z'n oude camera, de Fuji die hij niet meer gebruikte. Een hele mooie camera, die ook nog eens scherpe foto's maakte, maar helaas door zijn afmeting niet bepaald handzaam te noemen was. Als ik die camera ergens mee naar toe nam, was gelijk mijn schoudertas propvol.
Nu was dat wel wat lastig, maar goed; ik hád een camera. 
Maar helaas helaas, twee maanden geleden besloot de Fuji het tijdige om te ruilen voor het eeuwige en was ik plots 'camera-loos'. En dát is behoorlijk vervelend.

Een tijdje geleden zag ik tijdens een reclameblok de Nikon voorbij komen. Een hele mooie fotocamera, waarvan ik op dit moment even niet meer om weet welk typenummer het ging. Maar toen ik op die camera ging googelen schrok ik van de prijzen. Ik wil graag een leuke camera, die klein genoeg is om in mijn jaszak te stoppen, maar ik heb er geen honderden euro's voor over. 
Nadat steeds die dure Nikon tijdens een reclameblok voorbij zoefde, werd er plots een ander cameraatje getoond. Wederom een Nikon, maar voor zover ik dat kon inschatten niet zo duur als Nikon nummero uno. Waar je bij de eerste Nikon de lens er af kon schroeven, zat bij deze camera de lens vast. 
Wederom zocht ik het net af en kwam het cameraatje tegen die ik mezelf cadeau heb gedaan. 
De camera is wel iets anders dan de camera van de reclame maar toen ik zag wat de mogelijkheden met deze camera zijn, was ik gelijk om. 
Vandaag werd de camera afgeleverd. En ik ben er reuze blij mee. 
Hij heeft een hippe gele kleur, maakt scherpe foto's, en is bijzonder klein van formaat zodat je hem zo in je zak kunt steken en mee kunt nemen. Én het belangrijkste; de prijs stond me aan....!!






Ik wou graag een nieuwe camera omdat over niet al te lange tijd ons eerste nichtje geboren gaat worden. Dat is natuurlijk wel zo speciaal dat er een hele lading foto's gemaakt moeten worden van baby Sanders. En in juni begint het EK voetbal en dat betekend dat de oranjetent weer hier, voor ons huis, opgebouwd gaat worden. Drie weken van gezelligheid met de buurt móet, hoe dan ook, vast gelegd worden. 
En natuurlijk heeft Albert z'n professionele camera's, maar dat is helemaal niet handig om mee te nemen. Bovendien is hij ook erg zuinig met zijn camera's dus die worden niet zomaar, voor elke wissewasje, te voorschijn gehaald. Nee, dan is het alleen maar mooi dat ik dit kleine, handige cameraatje heb aangeschaft. 


Ik heb me vanmiddag al even in de mogelijkheden verdiept. Er zitten twee programma's bij en van allebei snap ik nog niet veel. Maar dat zal uiteraard een kwestie van tijd, en vooral uitproberen zijn. 
Dus ik denk dat ik binnenkort maar 'ns op stap moet. Wat foto's van de omgeving maken bijvoorbeeld.
Ik hoop jullie snel op wat bijzonder foto's te kunnen trakteren. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten